Zadzwoń do nas

Dziś jest piątek 26 kwietnia 2024
logotyp Iceland, Liechtenstein, Norway grantsflaga Unii Europejskiej

Sposób doręczania dokumentów elektronicznych do Urzędu

Zgodnie z rozporządzeniem Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 wrzeœnia 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. 2011 nr 206 poz. 1216) uruchomiona została Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu.
Korzystanie z usług urzędu w postaci elektronicznej trzeba zacząć od założenia Elektronicznej Skrzynki Podawczej (skrzynki kontaktowej)

LOGOWANIE

Dzięki PeUP klient (interesant) może załatwiać sprawy administracyjne przez Internet, bez konieczności pojawiania się w urzędzie osobiście.
W PeUP tradycyjne papierowe formularze, zostały zastąpione formularzami elektronicznymi. W formularzu elektronicznym należy wprowadzić swoje dane, treść wniosku oraz inne informacje związane ze sprawą, podobnie jak należało to zrobić w formularzach papierowych. Do wypełnienia i wysłania formularza niezbędna jest rejestracja w systemie (czyli założenie Skrzynki kontaktowej, a następnie zalogowanie się do niej) , oraz posiadanie podpisu elektronicznego (kwalifikowanego).

Facebook
Poleć stronę